Overstappen naar VoIP

Hoe werkt een overstap naar VoIP? Redworks regelt de overstap voor uw bedrijf snel en professioneel:
Allereerst stellen wij een maatwerk telefonieoplossing met u op, waarbij wij u adviseren in de mogelijkheden en kosten. U kunt ook overstappen met behoud van uw huidige nummer. Dit noemen wij een nummerportering. Na goedkeuring van de offerte en bestelling regelen wij op tijd de verhuizing van uw nummers. Hierna dient de klant zelf een opzeggingsbrief te sturen naar de huidige provider met het verzoek op de nummer verhuizen en de opzegging goed te keuren.
Vervolgens wordt de bestelde apparatuur uit de offerte geconfigureerd en getest op onze locatie en daarna geleverd aan de klant. Wij zorgen voor een probleemloze oplevering van onze diensten.
Checklist

Overstap plan

Stap 1: Controleer uw huidige contract

Controleer uw huidige contractgegevens en kies de op te zeggen diensten

Stap 2: Retourneer het bestelformulier

Retourneer het ingevulde bestelformulier van Redworks

Stap 3: Bevestiging van bestelling

U ontvangt een bevestiging van bestelling

Stap 5: Opzeggen oude contracten

U stuurt zelf ook een opzeggingsbrief naar uw huidige provider (persoonlijke opzegging)

Stap 6: Inventarisatie

Inventarisatie Belplan, online selfcare setup, configuratie toestellen en uitvoer test traject

Stap 7: Levering

Levering van apparatuur en telefonie, installatie op locatie
Grandstream GXV3370

VoIP Telefoons programmeren

Uw nieuwe of bestaande VoIP telefoons worden op ons kantoor geprogrammeerd en getest op basis van uw voorgestelde telefoniewensen. Dit kan tevens op afstand via hulp op afstand. Hierna worden de VoIP telefoons kant-en- klaar naar uw adres gestuurd.
De meeste klanten plaatsen de telefoontoestellen (plug & play) bij ontvangst eenvoudigweg zelf. De VoIP toestellen kunt u naar eigen wens plaatsen op de desbetreffende werkplekken en insteken in de internetverbinding. De rest hebben wij voor u gedaan. (U kunt ook een volledige installatie op locatie aanvragen)
De VoIP centrale en VoIP telefoons gaan naar wens eerst tijdelijk functioneren naast de bestaande telefonieomgeving. Overstappen gebeurt pas na uw goedkeuring.

Technische tips en opmerkingen

Graag bieden wij u een aantal tips omtrent het plaatsen van uw toestellen:
  • Vaak zijn werkplekken al voorzien van een Power over Ethernet (PoE) Switch, waarmee u met slechts 1 kabel de VoIP telefoons van stroom én internet kunt voorzien.
  • Is er geen PoE switch aanwezig? Geen nood! Gebruik de PoE- switch van het telefoontoestel. Gebruik de UTP kabel (standaard telefoonkabel voor computernetwerken) van uw computer en lus deze eenvoudig door.
  • Lukt het niet? Het kan zijn dat uw firewall instelling de toevoeging van de VoIP telefoon blokkeert. Schroom dan niet om contact op te nemen met de Helpdesk 088-2220444 voor hulp.

Helpdesk service van Redworks

De nazorg valt onder de taken van onze zakelijke helpdesk die u kunt bereiken van maandag t/m vrijdag 9.00 uur tot 17.00. De calamiteitenlijn bij storingen is 24/7 bereikbaar onder het nummer 088-2220444.
U kunt beroep doen op de helpdesk specialisten bij de overstap, indien u onverhoopt onderbrekingen waarneemt of voor het *wijzigen van telefoniefuncties (*let op hier kunnen kosten aan gebonden zijn). Uw VoIP centrale wordt 24/7 real time gemonitord, waardoor onderbrekingen tot in detail geanalyseerd en gedetecteerd kunnen worden.
Checklist
Heeft u vragen of wilt u een offerte opvragen?